Tuesday, April 12, 2011

*** rindu nye kat ibu ***

bosan nye la skg nie... ibu berangkat ke umrah khamis lepas... 7hb.april... 21hb baru pulang... ari nie baru 12hb... lama lagi nie... sob...sob... sob... tak pe la, yg penting bonda tercinta happy dapat jejak kaki kat sane... even umrah, Alhamdulillah... ade jugak rezeki ibu... mula-mula dia tak nak pegi, sbb nak bagi kakak dia pegi... tp aku sound kan aje... kalo ibu nak tunggu along, ntah bile along mampu pegi bawak ibu... ibu pegi la dulu, ikot atok & nenek... lgpon, kakak ibu tue ade suami dia... kalo dia nak pegi, dia leh pegi ngan suami dia nnt... since atok & nenek nak bawak ibu pegi nie, better ibu proceed je dulu... ehehehe... anak nye nie mmg pandai membebel... aku tak macam ibu... ibu yg tak membebel, ibu aku lah!!! ehehehe... susah betol nak dgr ibu membebel... (^^,) owh, rindu nye kat ibu... ya Allah, kau lindungi lah ibu yg melahirkan aku itu... juga atok&nenek and pakcik&makcik ku yg jugak bersama-sama ibu ke sana.... Tanah Suci itu... (^^,)

belom pernah lagi aku biar ibu pegi tempat jauh-jauh without aku... selalu kalo pegi tempat yg kitorg tak penah pegi, aku yg akan lead... bace signboard, fikir nak ikot jalan mane, nak makan kat mane... sume-sume nye lah... mmg agak risau la bile ibu nak pegi umrah nie without aku... tapi bile fikir-fikir balik, ala dia pegi pon ngan atok&nenek... mak ayah dia gak... diorg dah pegi dah berapa kali plak dah... sure diorg taw sgt jalan kat sane... baru la lega sket ati nie... ehehehe... ade ke anak tak percaya kan ibu nye... selalu nye ibu yg tak percaya kan anak kan... ihihihi.... [ihiks... bukan la tak percaya, i mean , tak confident...]...
selama ibu pegi umrah nie, mmg aku la yg take over rumah... jage makan pakai adik-adik... duit blanja sekolah... homework dah siap ke belom, cuci kasut sekolah... sign borang-borang aktiviti sekolah... macam-macam la... uhuhu... pas balik keje, masak for dinner... mujur la dah biase kan... so, tak de masalah sgt bab memasak nie... masak ala kadar je... nak keluar membeli, dah tak tau nak makan ape... masak lagi senang... sejam je pon nak masak...bukan lama... 

lagi pon, sorang kakak yg aku anggap macam kakak sendiri penah pesan, "sesibuk mana pon kite wanita bekerjaya nie, air tangan masakan kite la yg menyampaikan tanda rasa kasih sayang kite buat suami... luang-luangkan lah sikit masa masak untuk suami..." (^^,) ada betol nye pesan kakak ku yg sorang nie... mmg kdg-kdg bnda lain macam tak sempat nak buat, contoh macam nak kemas umah, lipat kain baju... tapi bab masak nie aku try jugak sempat-sempat kan... hopely dah ade anak nnt pon, masih sempat untuk memasak... (^^,)

hhhhmmm... ibu... so far, along boleh handle rumah yg macam ibu pesan... mesti ibu doakan dari sane kan... tak sabar mau tunggu ibu balik... along doakan ibu dapat mengerjakan semua ibadah dengan tenang & khusyu'. AMEEN... (^^,)


No comments:

Post a Comment