Tuesday, April 12, 2011

"Jangan give up... Ain kan kuat semangat..."

"Jangan give up... Ain kan kuat semangat..." satu ungkapan yg aku rase terkesan kat hati nie, dari sorang kawan bile dia tanye pasal keje baru aku... kawan lama yg dari aku kecik taw segala jatuh bangun aku...

dia  : ain, camne keje baru... ok?
aku : bosan!
dia  : ape yg bosan? keje bosan? tempat bosan? orang2 bosan?
aku : keje tak bosan... tapi orang2 bosan wat keje jadi bosan... ikot hati, ain rase macam nak brenti je...
dia  : jangan... jangan... jangan give up... ain kan kuat semangat... :p


"Jangan give up... Ain kan kuat semangat..." lately selalu je menangis sendiri... menangis dalam hati... punca??? terlalu banyak menanggung... macam-macam rase... macam-macam cerita... Bersyukur dgn setiap anugerah dari-Nya, redha dengan setiap ketentuan Dia... Cuma, sbg selemah-lemah manusia, ada masa aku tak lah sekuat mana... menangis... menangis... menangis...




"Jangan give up... Ain kan kuat semangat..." yea... mmg dari dulu, ain pertahankan semangat ain... harung macam-macam... even sampai sekarang pon, ain cuba bertahan... betol, dulu dugaan nye lagi banyak yg hebat-hebat... takkan la dugaan sekecil nie ain nak mengalah kan? untuk future, ain cuba bertahan... sebab mmg nie yg ain cari... tapi, penat lah bile kite tak penah nak rase happy bile memulakan sesuatu yg baru... bukan ke sepatutnye sesuatu yg baru tue akan wat kite rase excited? ain excited, tapi mula-mula je... dari hari ke hari, terasa diri terasing, semangat ain pon dibawak pergi... mujur la keje tue sgt best, at least ain ade reason knp ain masih perlu untuk terus berada kat situ...

buat kawan yg tak pernah hilang saat-saat jatuh bangun ain, kata-kata kamu buat ain yakinkan diri ain untuk terus berdiri semampunye... bukan dalam hal ain di tempat baru nie je, tapi dalam setiap benda yg ain lalui... thank you...

p/s: cepat-cepat kawen lor... ain dah tak sabar tunggu nasi minyak kamu :)

2 comments:

  1. whoeva ur fren is, she knows u well..
    ain darl, wlau apepun, i know ur a strong gal!
    biler kita kat tmpt baru mmg kita slalu akn compare dgn tmpt lame.. mmg lmbt nak suaikan diri.. sabar ye cyg.. i know u can do it!

    ReplyDelete
  2. thank u so much, ummi darl... the friend that i mentioned above can be called as 'he'... ehehehehe... yups, he knows me very well... since dari form 1 lg...

    i wish i'll be strong enuff to face this...selalu aku nak sesuaikan diri plg lama pon takes about 2-3 weeks je... tp this time... uhuhuhu... dugaan yg sgt hebat... tp glad that aku masih bertahan... (^^,)

    ReplyDelete